Praca w call center to zajęcie, którym zajmują się szczególnie osoby zaczynające swoją pracę, z małym doświadczeniem zawodowym.
Jakie są wady i zalety pracy przy telefonie?
Główna zaleta została już przytoczona we wstępie tego artykułu. Praca w call center to zajęcie, w którym nie jest wymagane doświadczenie. W przypadku firm sprzedażowych, niezbędną wiedzę o oferowanych produktach i usługach zdobywa się na szkoleniach. Dlatego jest to dobre zajęcie nawet dla uczniów czy studentów. Po drugie, praca ta nie wymaga pełnoetatowego zaangażowania. Dlatego stanowi dobrą alternatywę dla osób poszukujących dodatkowego zajęcia, w niższym wymiarze czasu pracy. Kolejny plus to wynagrodzenie – oczywiście wszystko zależy od podpisanej umowy, ale generalna zasada jest taka, że oprócz podstawy wynagrodzenia, pracownicy call center wynagradzani są za zaangażowanie i wyniki sprzedażowe. De facto sam więc decydujesz ile zarobisz.
Nie jest to jednak praca dla wszystkich. Klienci po drugiej stronie słuchawki nie zawsze są mili i uprzejmi, a zatem prowadzenie rozmów telefonicznych może być stresujące dla bardziej wrażliwych osób. Do takiej pracy niezbędne jest pozytywne nastawienie i oporność na odmowy ze strony rozmówcy. No i tak, jak w każdej innej pracy – podstawą jest podpisanie z pracodawcą dobrej umowy. Bez znajomości warunków pracy i sposobu naliczania wynagrodzenia, po otrzymaniu wypłaty możesz poczuć się rozczarowany, a nawet oszukany.
W poniższym artykule możesz znaleźć więcej informacji na temat call center: http://biznes-trening.pl/telepraca-jako-nietypowa-forma-zatrudnienia/